Autorzy
Promocje
Fez, święte miasto Arabów
Fez, święte miasto Arabów

10,00 zł

Cena regularna: 22,00 zł

szt.
Na zakręcie roku
Na zakręcie roku

20,00 zł

Cena regularna: 35,00 zł

szt.
Zibaldone. Notatnik myśli
Zibaldone. Notatnik myśli

39,00 zł

Cena regularna: 59,00 zł

szt.
Piekło Conrada
Piekło Conrada

25,00 zł

Cena regularna: 33,00 zł

szt.
Mądrość jak rozkosz
Mądrość jak rozkosz

24,50 zł

Cena regularna: 49,00 zł

szt.
Teatr i jego sobowtór
Teatr i jego sobowtór

17,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Z archiwów Dalkey
Z archiwów Dalkey

12,00 zł

Cena regularna: 27,00 zł

szt.
Wychowanie dziewcząt w Czechach
Wychowanie dziewcząt w Czechach

12,00 zł

Cena regularna: 29,90 zł

szt.
Umiałem czytać niebo
Umiałem czytać niebo

7,00 zł

Cena regularna: 19,00 zł

szt.
Trzeci policjant
Trzeci policjant

12,00 zł

Cena regularna: 30,00 zł

szt.
Słoń
Słoń

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Postrzyżyny
Postrzyżyny

14,00 zł

Cena regularna: 27,00 zł

szt.

"Wesele". Filmowa mandala

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 99,00 zł 99.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 4.66667
Kod produktu: 978-83-964240-6-8

Opis

Nagroda Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 2023.

„WESELE”. FILMOWA MANDALA
 pod redakcją naukową Seweryna Kuśmierczyka
 w serii Monografie Arcydzieł Polskiego Kina

ISBN: 978-83-964240-6-8

Czuły Barbarzyńca Press 2022

Wydanie drugie rozszerzone

904 strony

Autorzy rozdziałów w tomie:

Robert Birkholc

Marta Kawecka-Smolińska

Agnieszka Korycka-Sobotka

Seweryn Kuśmierczyk

Mateusz Matysiak

Jacek Pająk

Aleksandra Paszkowska

Paweł Stroiński

 

Monografia przynosi nowe, całościowe ujęcie analityczno-interpretacyjne filmu WESELE Andrzeja Wajdy. Przedstawione zostały wieloletnie zmagania reżysera z problemem adaptacji filmowej dramatu Stanisława Wyspiańskiego wraz z analizą powstałych materiałów literackich. Kolejne rozdziały są poświęcone szczegółowym analizom scenografii, sztuki operatorskiej, kolorystyki filmu, montażu, warstwy dźwiękowej i roli muzyki, grze aktorów i pracy reżysera na planie filmu. Zostały także omówione obecne w filmie WESELE konteksty kulturowe i antropologiczne. Rozdziały dopełniają się wzajemnie dzięki zastosowaniu metody analizy antropologiczno-morfologicznej. Ukazują film jako w pełni odkrywcze i niepowtarzalne wykonanie dramatu Stanisława Wyspiańskiego. Odrębny rozdział przedstawia – na podstawie dzienników Andrzeja Wajdy z lat 1962–1972 – przebieg związanego z WESELEM procesu twórczego z punktu widzenia reżysera. Osobne rozdziały omawiają recepcję filmu w Polsce i za granicą. W tomie został opublikowany opracowany krytycznie scenopis filmu WESELE. W monografii wykorzystano liczne materiały źródłowe z Archiwum Andrzeja Wajdy i Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego oraz wiedzę zgromadzoną przez autorów rozdziałów w czasie rozmów przeprowadzonych ze współtwórcami filmu – aktorami i członkami zespołu realizatorów.

 

Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Szczepańskiego:

Książka „WESELE”. FILMOWA MANDALA jest już drugą pozycją – po dwutomowym dziele „Faraon”. Poetyka filmu i „Faraon”. Rozmowy o filmie (Warszawa 2016–2017) – w serii Monografie Arcydzieł Polskiego Kina. Inicjatywa ta zasługuje na uznanie nie tylko ze względu na trafność dotychczasowych wyborów filmów o najwyższej randze artystycznej w historii polskiej kinematografii, ale także z uwagi na wyjątkowo w rodzimym filmoznawstwie integralną perspektywę badawczą, która sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z książkami napisanymi przez jednego i tego samego autora. A tymczasem są to prace zbiorowe, ale niespotykany w tego typu wspólnych przedsięwzięciach efekt jednolitej metodologii, neoformalistycznego stylu myślenia analityczno-interpretacyjnego, warsztatu badawczego i naukowej kwerendy, czerpiącej z oral history, czytelnicy tej serii zawdzięczają prof. Sewerynowi Kuśmierczykowi, któremu udało się stworzyć młody zespół bardzo zdolnych, ambitnych i niezwykle rzetelnych badaczy, urastający do rangi filmoznawczej szkoły naukowej. On sam jest autorem oryginalnej koncepcji analizy antropologiczno-morfologicznej, która scala w spójny dyskurs autorski teksty zgromadzone w obu monografiach. Autorom książki udało się wszechstronnie i wnikliwie prześwietlić oraz gruntownie opisać niezwykły fenomen filmowego WESELA jako płynnej, osmotycznej konfrontacji dwóch światów – obiektywnego i psychicznego, realnego i onirycznego – która była możliwa tylko dzięki rozległej i subtelnej gamie środków filmowego wyrazu, mistrzowsko wykorzystanej przez Andrzeja Wajdę i jego ekipę. Książka jest wręcz wzorcową monografią filmowego arcydzieła o wybitnych walorach poznawczych i metodologicznych.

Zapraszamy do odwiedzenia:

https://www.youtube.com/@EdukacjaSpojrzenia

https://www.youtube.com/@labiryntswiata8690

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl