Autorzy
Promocje
O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości
O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Niejaki Piórko
Niejaki Piórko

10,00 zł

Cena regularna: 18,00 zł

szt.
Trzy
Trzy

40,00 zł

Cena regularna: 55,00 zł

szt.
Osmaleni
Osmaleni

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Baśnie włoskie t. 1
Baśnie włoskie t. 1

59,00 zł

Cena regularna: 79,00 zł

szt.
Ćwiczenia stylistyczne
Ćwiczenia stylistyczne

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Marzyciele
Marzyciele

17,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Pociągi pod specjalnym nadzorem
Pociągi pod specjalnym nadzorem

12,00 zł

Cena regularna: 25,00 zł

szt.
Z zamku do zamku
Z zamku do zamku

45,00 zł

Cena regularna: 59,00 zł

szt.
O pisaniu. Uwagi
O pisaniu. Uwagi

12,00 zł

Cena regularna: 24,00 zł

szt.
Ostrożnie, proszę!
Ostrożnie, proszę!

25,00 zł

Cena regularna: 39,00 zł

szt.
Podróż do kresu nocy
Podróż do kresu nocy

45,00 zł

Cena regularna: 59,00 zł

szt.

"Wesele". Filmowa mandala

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 99,00 zł 99.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 4.66667
Kod produktu: 978-83-964240-6-8

Opis

Nagroda Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 2023.

„WESELE”. FILMOWA MANDALA
 pod redakcją naukową Seweryna Kuśmierczyka
 w serii Monografie Arcydzieł Polskiego Kina

ISBN: 978-83-964240-6-8

Czuły Barbarzyńca Press 2022

Wydanie drugie rozszerzone

904 strony

Autorzy rozdziałów w tomie:

Robert Birkholc

Marta Kawecka-Smolińska

Agnieszka Korycka-Sobotka

Seweryn Kuśmierczyk

Mateusz Matysiak

Jacek Pająk

Aleksandra Paszkowska

Paweł Stroiński

 

Monografia przynosi nowe, całościowe ujęcie analityczno-interpretacyjne filmu WESELE Andrzeja Wajdy. Przedstawione zostały wieloletnie zmagania reżysera z problemem adaptacji filmowej dramatu Stanisława Wyspiańskiego wraz z analizą powstałych materiałów literackich. Kolejne rozdziały są poświęcone szczegółowym analizom scenografii, sztuki operatorskiej, kolorystyki filmu, montażu, warstwy dźwiękowej i roli muzyki, grze aktorów i pracy reżysera na planie filmu. Zostały także omówione obecne w filmie WESELE konteksty kulturowe i antropologiczne. Rozdziały dopełniają się wzajemnie dzięki zastosowaniu metody analizy antropologiczno-morfologicznej. Ukazują film jako w pełni odkrywcze i niepowtarzalne wykonanie dramatu Stanisława Wyspiańskiego. Odrębny rozdział przedstawia – na podstawie dzienników Andrzeja Wajdy z lat 1962–1972 – przebieg związanego z WESELEM procesu twórczego z punktu widzenia reżysera. Osobne rozdziały omawiają recepcję filmu w Polsce i za granicą. W tomie został opublikowany opracowany krytycznie scenopis filmu WESELE. W monografii wykorzystano liczne materiały źródłowe z Archiwum Andrzeja Wajdy i Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego oraz wiedzę zgromadzoną przez autorów rozdziałów w czasie rozmów przeprowadzonych ze współtwórcami filmu – aktorami i członkami zespołu realizatorów.

 

Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Szczepańskiego:

Książka „WESELE”. FILMOWA MANDALA jest już drugą pozycją – po dwutomowym dziele „Faraon”. Poetyka filmu i „Faraon”. Rozmowy o filmie (Warszawa 2016–2017) – w serii Monografie Arcydzieł Polskiego Kina. Inicjatywa ta zasługuje na uznanie nie tylko ze względu na trafność dotychczasowych wyborów filmów o najwyższej randze artystycznej w historii polskiej kinematografii, ale także z uwagi na wyjątkowo w rodzimym filmoznawstwie integralną perspektywę badawczą, która sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z książkami napisanymi przez jednego i tego samego autora. A tymczasem są to prace zbiorowe, ale niespotykany w tego typu wspólnych przedsięwzięciach efekt jednolitej metodologii, neoformalistycznego stylu myślenia analityczno-interpretacyjnego, warsztatu badawczego i naukowej kwerendy, czerpiącej z oral history, czytelnicy tej serii zawdzięczają prof. Sewerynowi Kuśmierczykowi, któremu udało się stworzyć młody zespół bardzo zdolnych, ambitnych i niezwykle rzetelnych badaczy, urastający do rangi filmoznawczej szkoły naukowej. On sam jest autorem oryginalnej koncepcji analizy antropologiczno-morfologicznej, która scala w spójny dyskurs autorski teksty zgromadzone w obu monografiach. Autorom książki udało się wszechstronnie i wnikliwie prześwietlić oraz gruntownie opisać niezwykły fenomen filmowego WESELA jako płynnej, osmotycznej konfrontacji dwóch światów – obiektywnego i psychicznego, realnego i onirycznego – która była możliwa tylko dzięki rozległej i subtelnej gamie środków filmowego wyrazu, mistrzowsko wykorzystanej przez Andrzeja Wajdę i jego ekipę. Książka jest wręcz wzorcową monografią filmowego arcydzieła o wybitnych walorach poznawczych i metodologicznych.

Zapraszamy do odwiedzenia:

https://www.youtube.com/@EdukacjaSpojrzenia

https://www.youtube.com/@labiryntswiata8690

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl