Autor
- Almodóvar Pedro (2)
- Assayas Olivier, Bjorkman Stig (1)
- Borcuch Jacek (1)
- Brutter Robert, Szamburski Rafał, Wiszniewski Tomasz (1)
- Bunuel Louis (1)
- Fellini Federico (1)
- Kos Joanna, Krauze Krzysztof (1)
- Koterski Marek (1)
- Krauze Krzysztof (1)
- Kuśmierczyk Seweryn (2)
- Machulski Jan (1)
- Nykvist Sven (1)
- Praca zbiorowa (2)
- Svěrák Zdeněk (1)
- Tarkowski Andriej (1)
- Telega Ewa, Markowska-Radziwiłowicz Ewa (1)
- Truffaut Francois (1)
- Żebrowski Edward, Komar Michał, Distel Herbert (1)
Cena
-
od
do
Dla miłośników X muzy
Wszystko co kocham. Opowiadania filmowe
Film Wszystko, co kocham według scenariusza i w reżyserii Jacka Borcucha, opowieść o pierwszej miłości, fascynacji muzyką i burzliwym wchodzeniu w dorosłość, został zakwalifikowany m.in. do głównego konkursu największego festiwalu kina niezależnego Sundance Film Festival.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Kult światła
Sven Nykvist (ur. 1922, zm. 2006), uważany za jednego z najlepszych operatorów na świecie, ma w swoim dorobku ponad 130 filmów. Przez wiele lat współpracował z Ingmarem Bergmanem - za zdjęcia do filmów Szepty i krzyki oraz Fanny i Aleksander został uhonorowany Oscarami. Jest także autorem zdjęć do filmów wielu innych wybitnych reżyserów, m.in.: Woody'ego Allena, Andrieja Tarkowskiego, Romana Polańskiego, Louisa Malle'a, Boba Fosse'a.
Książka Nykvista to opowieść o twórczej namiętności i pasji, dzięki której praca z kamerą przekracza ramy zwykłego profesjonalizmu. Autor jest inspirującym przewodnikiem po świecie filmu: odsłania kulisy poszczególnych realizacji, opowiada o swych oryginalnych poszukiwaniach, przytacza anegdoty. Kult światła to również unikalny zapis intymnych artystycznych więzi łączących dwie osobowości - operatora i reżysera.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Antropologia postaci w dziele filmowym
Dostępność: brak towaru
42,00 zł
"Faraon" Poetyka filmu.
Monografia przynosi całościowe spojrzenie na film Faraon Jerzego Kawalerowicza, jedno z arcydzieł sztuki filmowej. Rozdziały analityczno-interpretacyjne zostały poświęcone warstwie plastycznej obejmującej scenografię i rekwizyty (z uwzględnieniem okresu przygotowań), reżyserii i grze aktorskiej, środkom wyrazu należącym do sztuki operatorskiej, aspektom montażu filmowego, ukształtowaniu warstwy sonorystycznej, analizie obecnej w filmie muzyki. Przyjęta formuła monograficzna rozszerza perspektywę czasową spojrzenia na dzieło. Szczegółowa analiza elementów poetyki filmu, jego struktury i kompozycji, obejmująca także zagadnienia realizacyjne i warsztatowe, została uzupełniona rozprawą poświęconą problematyce ekranizacji powieści Bolesława Prusa, analizującą nowele filmowe, kolejne wersje scenariusza i scenopis wraz z ich porównaniem z pierwowzorem literackim. Osobne rozdziały omawiają recepcję filmu w Polsce i za granicą, różnice pomiędzy dwiema reżyserskimi wersjami filmu oraz zagadnienia rekonstrukcji cyfrowej Faraona. Rozdziały dopełniają się wzajemnie dzięki zastosowaniu wspólnej metodologii – analizy antropologiczno-morfologicznej. W monografii zostały wykorzystane bardzo liczne materiały archiwalne oraz wręcz bezcenna wiedza źródłowa zgromadzona przez autorów rozpraw w czasie rozmów przeprowadzonych z reprezentującymi różne zawody filmowe twórcami Faraona.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin