KSIĘGARNIA / ANTYKWARIAT

Odbiór zamówień: ul. Lenartowicza 15, Warszawa

Autorzy
Promocje
Fez, święte miasto Arabów
Fez, święte miasto Arabów

10,00 zł

Cena regularna: 22,00 zł

szt.
Praga z Hrabalem
Praga z Hrabalem

29,50 zł

Cena regularna: 59,00 zł

szt.
Sześćdziesiąt opowiadań
Sześćdziesiąt opowiadań

45,00 zł

Cena regularna: 59,00 zł

szt.
Kalejdoskop. Opowiadania
Kalejdoskop. Opowiadania

21,00 zł

Cena regularna: 27,00 zł

szt.
O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości
O czym mówimy, kiedy mówimy o miłości

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Niejaki Piórko
Niejaki Piórko

10,00 zł

Cena regularna: 18,00 zł

szt.
Trzy
Trzy

40,00 zł

Cena regularna: 55,00 zł

szt.
Osmaleni
Osmaleni

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Baśnie włoskie t. 1
Baśnie włoskie t. 1

59,00 zł

Cena regularna: 79,00 zł

szt.
Ćwiczenia stylistyczne
Ćwiczenia stylistyczne

19,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Marzyciele
Marzyciele

17,00 zł

Cena regularna: 29,00 zł

szt.
Pociągi pod specjalnym nadzorem
Pociągi pod specjalnym nadzorem

12,00 zł

Cena regularna: 25,00 zł

szt.

Dla miłośników X muzy

Film

Hitchcock/Truffaut

Hitchcock/Truffaut
Hitchcock/Truffaut

Wywiad-rzeka Francois Truffaut (1932-1984) z Alfredem Hitchcockiem (1899-1980) to prawdopodobnie najoryginalniejsza i najbardziej niezwykła książka filmowa, jaka kiedykolwiek powstała, od wielu lat ciesząca się zasłużoną sławą na całym świecie. To wyraz kinofilskiej fascynacji, pieczołowicie opracowana monografia krytyczno-filmowa, jedyny w swoim rodzaju podręcznik kina, ale również utwór artystyczny, w głębszej warstwie dokumentujący rodzenie się więzi między dwoma wybitnymi twórcami.

Na pierwszą wersję książki, zatytułowaną Kino według Hitchcocka, złożyły się dwa cykle rozmów przeprowadzonych w sierpniu 1962 roku w Hollywood i w lipcu 1966 roku w Londynie. Nowe, rozszerzone wydanie, pod zmienionym tytułem Hitchcock/Truffaut, francuski reżyser przygotował do druku w trzy lata po śmierci Hitchcocka, na rok przed własną śmiercią. Polska edycja kultowego dzieła ukazuje się w momencie niesłabnącego zainteresowania twórczością obu artystów. Dodatkowym jej walorem jest znakomity przekład dokonany przez wybitnego filmoznawcę Tadeusza Lubelskiego, który ponadto opatrzył książkę przypisami i posłowiem.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

29,00 zł

Cena regularna: 49,00 zł

szt.
  • promocja

Opowieści filmowe

Opowieści filmowe
Opowieści filmowe

OPOWIEŚCI FILMOWE

Edward Żebrowski, Michał Komar, Herbert Distel

Wybór niezrealizowanych scenariuszy Edwarda Żebrowskiego (1935–2014), pisanych w latach 1975–1988 wspólnie z Michałem Komarem i Herbertem Distelem, ukazuje nową twarz twórcy „Ocalenia”, „Szpitala Przemienienia”, „W biały dzień”. Reżyser mający już swoją legendę, nieoficjalny autorytet polskiego kina, w tych tekstach młodnieje, wyzwala się z „terroru powagi”, nie przestając być do głębi poważny. W scenariuszu „Traktat” potworne doświadczenia polskiego emisariusza, zagubionego w śniegach Rosji podczas kampanii napoleońskiej, posłużą mu do stworzenia „traktatu o naturze ludzkiej”. To była jego „rozkosz znaleziona w największym poniżeniu”. Czy nie na tym polegała droga twórcza Edwarda Żebrowskiego? Zaskakującym tekstem w tym zbiorze jest „Ciuciubabka” – próba opowiedzenia o losach „Solidarności” i jej uwięzionych przywódców w tonacji niebohaterskiej, komediowej, na wzór „Eroiki” Munka. I wreszcie pisany w 1988 w Szwajcarii scenariusz „Jeden do jednego” – ironiczny testament Edwarda Żebrowskiego. Czarna komedia o reżyserze filmowym w świecie pozbawionym symbolicznego wymiaru, gdzie nie ma już miejsca ani na ofiarę Chrystusa, ani na bunt Fryderyka Nietzschego, ani na kino. (Tadeusz Sobolewski, „Gazeta Wyborcza”)

Dostępność: brak towaru

Cena:

39,00 zł

Antropologia postaci w dziele filmowym

Antropologia postaci w dziele filmowym
Antropologia postaci w dziele filmowym
Książka jest zbiorem dziewięciu obszernych i dogłębnych rozpraw analityczno-interpretacyjnych poświęconych głównym bohaterom filmów „Strategia pająka“ Bernardo Bertolucciego, „Samotny głos człowieka“ Aleksandra Sokurowa, „Ryś“ Stanisława Różewicza, „Pociąg“ Jerzego Kawalerowicza, „Jasminum“ Jana Jakuba Kolskiego, „Aguirre, gniew boży“ i „Fitzcarraldo“ Wernera Jerzoga, „Niewinni czarodzieje“ Andrzeja Wajdy, „Imagine“ Andrzeja Jakimowskiego oraz wybranym animowanym filmom propagandowym z okresu II wojny światowej.

Dostępność: brak towaru

Cena:

42,00 zł

"Faraon" Poetyka filmu.

"Faraon"  Poetyka filmu.
"Faraon" Poetyka filmu.

Monografia przynosi całościowe spojrzenie na film Faraon Jerzego Kawalerowicza, jedno z arcydzieł sztuki filmowej. Rozdziały analityczno-interpretacyjne zostały poświęcone warstwie plastycznej obejmującej scenografię i rekwizyty (z uwzględnieniem okresu przygotowań), reżyserii i grze aktorskiej, środkom wyrazu należącym do sztuki operatorskiej, aspektom montażu filmowego, ukształtowaniu warstwy sonorystycznej, analizie obecnej w filmie muzyki. Przyjęta formuła monograficzna rozszerza perspektywę czasową spojrzenia na dzieło. Szczegółowa analiza elementów poetyki filmu, jego struktury i kompozycji, obejmująca także zagadnienia realizacyjne i warsztatowe, została uzupełniona rozprawą poświęconą problematyce ekranizacji powieści Bolesława Prusa, analizującą nowele filmowe, kolejne wersje scenariusza i scenopis wraz z ich porównaniem z pierwowzorem literackim. Osobne rozdziały omawiają recepcję filmu w Polsce i za granicą, różnice pomiędzy dwiema reżyserskimi wersjami filmu oraz zagadnienia rekonstrukcji cyfrowej Faraona. Rozdziały dopełniają się wzajemnie dzięki zastosowaniu wspólnej metodologii – analizy antropologiczno-morfologicznej. W monografii zostały wykorzystane bardzo liczne materiały archiwalne oraz wręcz bezcenna wiedza źródłowa zgromadzona przez autorów rozpraw w czasie rozmów przeprowadzonych z reprezentującymi różne zawody filmowe twórcami Faraona.

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

65,00 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl