Autor
- Almodóvar Pedro (2)
- Assayas Olivier, Bjorkman Stig (1)
- Borcuch Jacek (1)
- Brutter Robert, Szamburski Rafał, Wiszniewski Tomasz (1)
- Bunuel Louis (1)
- Fellini Federico (1)
- Kos Joanna, Krauze Krzysztof (1)
- Koterski Marek (1)
- Krauze Krzysztof (1)
- Kuśmierczyk Seweryn (2)
- Machulski Jan (1)
- Nykvist Sven (1)
- Praca zbiorowa (2)
- Svěrák Zdeněk (1)
- Tarkowski Andriej (1)
- Telega Ewa, Markowska-Radziwiłowicz Ewa (1)
- Truffaut Francois (1)
- Żebrowski Edward, Komar Michał, Distel Herbert (1)
Cena
-
od
do
Dla miłośników X muzy
Butelki zwrotne. Literacki scenariusz filmowy
Uhonorowane wieloma nagrodami Butelki zwrotne to kolejny film (po Szkole podstawowej, nagrodzonym Oscarem Koli i Ciemnoniebieskim świecie), który scenarzysta i aktor Zdeněk Svěrák (ur. 1936) zrealizował we współpracy z synem, reżyserem Janem Svěrákiem (ur. 1965).
Nie mogłem napisać Butelek zwrotnych jako młody człowiek. Musiałem poczekać, aż starość dotknie mnie bezpośrednio. Jest to historia mężczyzny, który nie chce jeszcze iść na emeryturę, ani w pracy, ani w miłości. I ma z tym problemy. Z tych problemów spróbowałem stworzyć scenariusz do komedii filmowej, o której mówi się, że jest gorzka.
Zdeněk Svěrák
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Złe wychowanie
Na początku lat 60. dwaj chłopcy, Ignacio i Enrique, odkrywają w katolickiej szkole miłość, kino i strach. Ojciec Manolo, dyrektor szkoły i nauczyciel literatury jest świadkiem, a zarazem częścią tych odkryć. Te trzy osoby spotkają się jeszcze dwukrotnie - pod koniec lat 70. i w latach 80. Spotkania te zaważą nie tylko na ich życiu, ale i śmierci.
Złe wychowanie, najbardziej kasowe ze wszystkich dzieł Pedro Almodóvara, to pierwszy w historii hiszpański film, który otworzył festiwal w Cannes. Sam reżyser określa go jako pełen tajemnic thriller, w którym wszystkie postacie podejmują ryzyko, nie bojąc się konsekwencji.
Arcydzieło - Quentin Tarantino, przewodniczący jury w Cannes.
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Pedro Almodóvar. Rozmowy
Tom zawiera rozmowy z hiszpańskim reżyserem Pedro Almodóvarem, wydane w 1994 r. we Francji nakładem Cahiers du Cinema, uzupełnione dwoma późniejszymi rozmowami, dotyczącymi filmów Kwiat mojego sekretu i Wszystko o mojej matce oraz fragmentami autowywiadu dotyczącego filmu Porozmawiaj z nią. Zawarte w tomie rozmowy składają się na fascynujący i barwny portret artysty, jednego z najoryginalniejszych współczesnych twórców kina, który wnikliwie, świeżo i autoironicznie spogląda na własną karierę. Wspomnienia, anegdoty, przygody z planów zdjęciowych, portrety przyjaciół i współpracowników, ulotne wrażenia i refleksje o sprawach ostatecznych układają się w niezwykle sugestywną opowieść, emocjonalną i zmysłową, w której rzeczywistość nieustannie przeplata się z fikcją.
Książka zilustrowana została unikalnymi archiwalnymi fotografiami.
Dostępność: brak towaru
25,00 zł
Antropologia postaci w dziele filmowym
Dostępność: brak towaru
42,00 zł
"Faraon" Poetyka filmu.
Monografia przynosi całościowe spojrzenie na film Faraon Jerzego Kawalerowicza, jedno z arcydzieł sztuki filmowej. Rozdziały analityczno-interpretacyjne zostały poświęcone warstwie plastycznej obejmującej scenografię i rekwizyty (z uwzględnieniem okresu przygotowań), reżyserii i grze aktorskiej, środkom wyrazu należącym do sztuki operatorskiej, aspektom montażu filmowego, ukształtowaniu warstwy sonorystycznej, analizie obecnej w filmie muzyki. Przyjęta formuła monograficzna rozszerza perspektywę czasową spojrzenia na dzieło. Szczegółowa analiza elementów poetyki filmu, jego struktury i kompozycji, obejmująca także zagadnienia realizacyjne i warsztatowe, została uzupełniona rozprawą poświęconą problematyce ekranizacji powieści Bolesława Prusa, analizującą nowele filmowe, kolejne wersje scenariusza i scenopis wraz z ich porównaniem z pierwowzorem literackim. Osobne rozdziały omawiają recepcję filmu w Polsce i za granicą, różnice pomiędzy dwiema reżyserskimi wersjami filmu oraz zagadnienia rekonstrukcji cyfrowej Faraona. Rozdziały dopełniają się wzajemnie dzięki zastosowaniu wspólnej metodologii – analizy antropologiczno-morfologicznej. W monografii zostały wykorzystane bardzo liczne materiały archiwalne oraz wręcz bezcenna wiedza źródłowa zgromadzona przez autorów rozpraw w czasie rozmów przeprowadzonych z reprezentującymi różne zawody filmowe twórcami Faraona.
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin